Gadu mijas laikā, kad skolēni devās pelnītā Ziemassvētku atpūtā, Rīgas Katoļu ģimnāzijas (RKĢ) skolotāju kolektīvs četras brīvdienas tikās, lai kopīgi mācītos, apgūtu jaunas zināšanas un prasmes un vienotos par kopīgiem RKĢ mērķiem un nākotnes vīziju. Tas viss notika pedagogu profesionālās kvalifikācijas pilnveides kursos „Morāles jautājumi audzināšanas darbā vispārizglītojošās skolās”.
Četru nodarbību ciklā no 22. decembra līdz 10. janvārim skolotāji uzlaboja savu kompetenci gan dažādos skolēnu audzināšanas un disciplīnas jautājumos, gan savas profesionālās darbības un skolas attīstības jautājumos. Skolotāji apguva jaunas teorētiskās zināšanas un papildināja esošās par tādām tēmām, kā reliģiskā dimensija izglītības procesā vispārizglītojošās un katoļu skolās, pusaudžu morālās uzvedības problēmas un risinājumi Baznīcas antropoloģijas skatījumā, morālās psiholoģijas aktuālās teorijas un pētījumi, u.c. Tika aktualizēts arī šobrīd visā sabiedrībā svarīgs jautājums – bērni mūsdienu tehnoloģiju vidē. Morāles un reliģiskās dimensijas jautājumus papildināja tēma par mīlestības teorijas pamatiem.
Līdzās teorētisko zināšanu pilnveidei skolotāji kursu laikā daudz darbojās arī praktiski. Grupu darbā izvirzīja skolas galvenās vērtības. Pēc aktīvām diskusijām par skolas būtiskākajām vērtībām kopīgi tika izvirzītas tradīcijas, cieņa (ietverot augstas pedagogu prasības pret skolēniem un, pirmkārt, jau pret sevi), sadarbība, atbildība un godīgums. Spēļu veidā tika veikti morālās psiholoģijas testi, praktiski apskatītas galvenās skolēnu disciplīnas problēmas skolā un veikti citi radoši uzdevumi.
Kursu organizatore, Rīgas Augstākā reliģijas zinātņu institūta (RARZI) lektore un RKĢ skolotāja Lolita Ērgle atzīst, ka to programmu mērķtiecīgi sastādīja, piesaistot ekspertus, kas sniegtu savu pieredzi un zināšanas jautājumos, kas ir ļoti būtiski un aktuāli tieši RKĢ un tās kolektīvam. Kursus vadīja savas jomas eksperti no redzamākajām augstskolām – Latvijas Universitātes, RARZI un Latvijas Kristīgās akadēmijas. L. Ērgle ar patiesu prieku secina, ka skolotāju nenogurstošā interese un aktīvā līdzdalība visu četru kursu dienu laikā apliecina, ka katrs skolotājs šajā skolā ir vērsts uz sevis pilnveidi, sadarbību kopīgu mērķu realizācijai un vispārīgu skolas labklājības veicināšanu.
Skolotāju aktīvo darbu kursos pozitīvi novērtējusi arī RARZI lektore, Dr.Psych Ingrīda Trups-Kalne, kura sarunā pēc vadītajām mācībām atklāj, ka RKĢ ir labs, aizrautīgs un interesants skolotāju kolektīvs.
RKĢ kolektīvs gadu ir uzsācis ar jaunām zināšanām, apņēmību un iedvesmu kopīgam darbam ar skolēniem, skolotājiem un skolas vadību. Skolotāju mācības kārtējo reizi ir apliecinājušas, ka kopīgs mērķis, vienotas vērtības un saliedēta komanda var paveikt tiešām lielus darbus.
Paldies RKĢ direktorei Ilzei Majeniecei par ieinteresētību un tūlītēju atsaucību kursu rīkošanā. Šis ir tiešām labs piemērs, kad vienas skolas skolotājiem ir iespēja kopā piedalīties kursos, kas veicina skolotāju saliedētību un apzināšanos par katra pienesuma nozīmīgumu skolas izglītības kvalitātes veicināšanā.
Baiba Āriņa