Katoļu ģimnāzija no nākamā gada plāno piedāvāt bilingvālo izglītības programmu

Aizvadītajā nedēļā Rīgas Katoļu ģimnāzijā viesojās skolotājas no Spānijas galvaspilsētas Madrides Marijas Terēzes koledžas. Kā pastāstīja ģimnāzijas direktore Anna Jermakoviča, vizītes mērķis bija iepazīstināt skolotājus ar bilingvālo izglītības programmu, kā arī skolēnu mentoru programmu. Tāpēc koledžas sākumskolas direktore Pilāra Plaza De la Hoza un angļu valodas skolotāja Karidade Aroho vadīja lekcijas skolotājiem un ar abām programmām iepazīstināja arī vecākus.

Par domu Katoļu ģimnāzijā no nākamā gada ieviest abas programmas stāsta A. Jermakoviča: “Šovasar man bija iespēja pabūt Madridē, kur iepazinos ar Marijas Terēzes koledžas vadītāju donu Pedro Klementi Bonilju un Pilāru Plazu. Viņi mani iepazīstināja ar skolu un pastāstīja, ka pirms trim gadiem šajā iestādē bija tikai 90 skolēniem, bet tagad mācās jau 800. Kad radās jautājums, kā tas iespējams, viņi stāstīja, ka skolā piedāvā kristīgo izglītību un vērtības, kā arī augstas kvalitātes akadēmiskās zināšanas. Skolotāji nodod tālāk kristīgās vērtības, nevis tās mācot  vai par tām runājot, bet gan ar savu piemēru. Savukārt viens no veidiem, kā veicināt augstu akadēmisko līmeni, ir bilingvālās izglītības programmas ieviešana. Tas nozīmē, ka jau no pirmās klases 30% nodarbību bērniem tiek pasniegtas angļu valodā, bet pārējie 70% – viņu dzimtajā spāņu valodā. Pēc 12. klases skolēni var nokārtot Kembridžas eksāmenu. Arī mēs vēlamies, lai valoda skolēniem kļūst par reālu instrumentu, lai viņi apgūst pilnu tās spektru un var ar to strādāt jebkurā jomā.”

A.Jermakoviča tāpat pastāstīja, ka viņu ļoti ieinteresēja koledžas mentoru programma. Tas nozīmē, ka katram skolēnam, jau sākot no pirmās klases ir mentors, ar kuru skolēns un, ja nepieciešams, arī viņa ģimene tiekas vismaz reizi mēnesī. Mentors ir sava veida uzticības persona un palīgs, kas skata skolēnu kā personu, koncentrējoties ne tikai uz viņa rezultātiem mācību priekšmetos, bet uzzinot, kā veidojas attiecības ar citiem skolēniem, skolotājiem, kāda situācija ir ģimenē.

Koledžas pārstāve Pilāra Plaza pastāstīja, ka Madrides Marijas Terēzes koledžas mērķis ir ne tikai piedāvāt skolēniem kristīgās vērtības, bet arī augstu akadēmisko līmeni. Tāpēc jau ceturto gadu skolā tiek praktizēta bilingvālā izglītība. Spānijā 90% skolu piedāvā šāda veida programmas, jo, lai iestātos augstskolā, skolēniem ir jādabū vismaz B2 līmenis Kembridžas eksāmenā.

Savukārt mentoru programma ir instruments, kas ne tikai palīdz skolēnam mācību procesā, bet sniedz ieguldījumu skolēna un bieži vien arī viņa ģimenes personības attīstībā. P. Palza pastāstīja, ka nereti, tieši pateicoties mentora atbalstam, dažas ģimenes, kas bija uz šķiršanās sliekšņa, tomēr atguva iekšējo stabilitāti, daži pāri, kas dzīvoja kopā civillaulībā, salaulājās. “Mūsu skola ietilpst fondā “Arenales”, kura mērķis ir padarīt pasauli labāku, piedāvājot kristīgās vērtības. Varam teikt, ka pateicoties mentoru programmai, mēģinām spert soli šai virzienā. Tāpat uzskatām, ka, lai padarītu pasauli labāku, ir nepieciešama laba akadēmiskā bāze. Tomēr, ja šo bāzi nepapildina mīlestība, iejūtība, žēlsirdība, piedošana un citas kristīgās vērtības, tad nekādas pozitīvas izmaiņas var arī nenotikt.” 

LRKB IC

Dalīties ar rakstu

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on linkedin
Share on telegram

Saistītie raksti