Uzmanību – telefonkrāpnieki!

Šonedēļ Baznīcas institūcijās vērsās Valsts Policijas pārstāvji ar lūgumu informēt un brīdināt draudžu piederīgos par pēdējā laikā ļoti strauji izplatītu telefonkrāpniecību, ziņo Rīgas Metropolijas Kūrija. Šīs krāpniecības upuri lielākoties ir seniori, kuri zaudē ievērojamus naudas līdzekļus. Policijas pārstāvji norāda, ka visbiežāk krāpnieki saviem upuriem liek pārskaitīt līdzekļus, lai glābtu kāda negadījumā iesaistītu tuvinieku, vai arī izkrāpj naudu, ziņojot par problēmām, kas saistītas ar bankas kontiem.

Pirmajā gadījumā krāpnieki uzdodas par policijas, medicīnas vai glābšanas dienestu darbiniekiem un ziņo par kādu tuvinieku, kas ir izraisījis ceļu satiksmes negadījumu. Lai netiktu uzsākts kriminālprocess, tiek lūgta izpirkuma maksa, vai arī tiek lūgti līdzekļi medicīnisku manipulāciju veikšanai utml. Taču Valts Policija ziņo, ka neviena no iepriekš minētajām iestādēm naudu šādos gadījumos un šādā veidā nepieprasa. Šādos gadījumos ir jābeidz saruna, nekādā gadījumā šīm personām nedrīkst norādīt savus personas datus, dzīvesvietu, bankas kontu numurus vai citu līdzīga veida informāciju. Pēc tam jāsazinās ar saviem tuviniekiem, jāinformē viņi par šādiem zvaniem.

Krāpnieki var piedāvāt sarunāties ar it kā grūtība snotikušo radinieku. Taču policija norāda, ka, izmantojot mākslīgā intelekta iespējas, kā arī, ņemot vērā uztraukumu, upuriem var šķist, ka viņš tiešām sarunās ar tuvinieku. Arī šajās situācijās vislabākā rīcība ir nekavējoties sarunu beigt un informēt par to policiju.

Krāpnieki, kas zvana saistībā ar bankas kontiem, parasti uzdodas par policijas vai banku darbiniekiem. Viņi informē par problēmām ar bankas kontiem un mudina rīkoties ātri, izdara emocionālu spiedienu, lai nedotu laiku apdomāties, draud ar neatgriezeniskām sekām. Arī viņi pieprasa personas datus vai piedāvā ierasties personīgi, lai paņemtu bankas karti un citus datus, kā arī piedāvā lejuplādēt lietotnes vai programmas, lai mēģinātu izkrāpt naudu. Policija informē, ka policijas un bankas darbinieki nekad nepieprasa personas datus vai bankas kartes paroles. Lūgums šādos gadījumos pārtraukt sarunu, neizmantot atsūtītos linkus un nelejuplādēt piedāvātās lietotnes vai programmas, kā arī informēt par šo situāciju savu banku un policiju.

Aicinām ticīgos būt uzmanīgiem un informēt savus tuviniekus, īpaši vecāka gadagājuma cilvēkus, par to, ka šādās situācijās vislabākais ir sarunu beigt un nevienam nenodot savus personas datus, adresi, bankas kontu paroles utt..

KABIA

Dalīties ar rakstu

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on linkedin
Share on telegram

Saistītie raksti