23. aprīlī Saeima 2. lasījumā izskatīja grozījumus Izglītības likumā, kas jau trīs nedēļas bija izpelnījušies plašas diskusijas.
Deputāti pieņēma grozījumu pirmo daļu (ar 57 balsīm par, 14 pret un 9 atturoties), kas paredz Izglītības likumu papildināt ar tikumību stiprinošu likumu. Turpmāk Izglītības likumu vajadzēs papildināt ar 10. pantu, kas nosaka, ka izglītības sistēma nodrošina izglītojamā tikumisko audzināšanu atbilstoši LR Satversmē ietvertajām un aizsargātajām vērtībām, it īpaši tādām kā laulība un ģimene. Tomēr deputāti noraidīja 10. panta otro daļu (35 par, 36 pret un 4 atturoties), kas paredzēja izglītības iestādēs aizliegt tādu mācību līdzekļu un citu materiālu izmantošanu vai izplatīšanu, kuri var negatīvi ietekmēt izglītojamā tikumisko attīstību. Kopumā par grozījumu pirmo daļu nobalsoja visi Saskaņas, VL -TB/LNNK, ZZS deputāti, kā arī lielākā daļa no LRA, NSL partijas. Pret balsoja gandrīz visi no partijas Vienotība. Otro grozījumu daļu atbalstīja gandrīz visi partijas Saskaņa, VL – TB/LNNK deputāti, kā arī vairāki no ZZS, LRA, NSL. Neatbalstīja lielākā daļa deputātu no partijas Vienotība, ZZS, kā arī vairāki no LRA un pa vienam deputātam no Saskaņas, VL – TB/LNNK. Ar balsojuma rezultātiem var iepazīties Saeimas mājas lapas vietnē (36 punkts): http://titania.saeima.lv/LIVS12/SaeimaLIVS2_DK.nsf/DK?ReadForm&nr=e7745e6e-7035-49d8-9e8c-5ebe22177d04.
Atklātu vēstuli, aicinot balsot par grozījumu pieņemšanu, Saeimas deputātiem bija nosūtījuši arī četru konfesiju vadītāji: Rīgas arhibīskaps – metropolīts Zbigņevs Stankevičs, Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas arhibīskaps Jānis Vanags, Latvijas Pareizticīgās baznīcas Rīgas un visas Latvijas metropolīts Aleksandrs un Latvijas baptistu draudžu savienības bīskaps Pēteris Sproģis. Savu atbalstu ar atklātu vēstuli izteica arī biedrība “Asociācija Ģimene”.
Organizācija “Cenzūrai nē” bija sagatavojusi petīciju, kurā aicināja Saeimu nevirzīt tālāk deputātes Stepaņenko ideju Izglītības likumā iekļaut neskaidro aizliegumu izglītības iestādēs izplatīt un izmantot materiālus, kuri “var negatīvi ietekmēt izglītojamā tikumisko, estētisko, intelektuālo vai fizisko attīstību”. Asi reaģēja arī organizācija “Papardes zieds”, kuras izplatītie materiāli izglītības iestādēs bija viens no iemesliem, kāpēc šādus grozījumus iesniedza Saeimā.
LRKB IC