Sociālajos tīklos sācis darboties medijs „Baznīca TV“. Kā pastāstīja projekta pārstāvis Renārs Circenis, plānots, ka jaunais medijs būs platforma, kurā būs skatāmi īsi video sižeti par tēmām, kas saistītas ar Baznīcas ikdienas dzīvi.
Video sižetos varēs vairāk uzzināt par Baznīcas sociālo mācību, sakramentiem, aktuālo liturģisko laiku, aktuāliem notikumiem Latvijas draudzēs, kopienās, organizācijās. Tāpat būs sarunas ar kapelāniem, kas kalpo cietumos, slimnīcās, būs dažādas liecības, video, kuros priesteri sniedz īsu ieskatu gaidāmās svētdienas Svēto Rakstu lasījumos, kā arī video par citām tēmām.
R. Circenis skaidro, ka projekta mērķis nav radīt konkurenci ar citiem Baznīcas medijiem, bet gan „aizklauvēties“ līdz auditorijai, kas ir gados jauna, tāpēc medijam ir izveidoti konti ne tikai sociālajā tīklā „Facebook“ un „Youtube“, bet arī „Instagram“ un „TikTok“. Saturs tiks veidots galvenokārt video formātā, plānojot vienu jaunu sižetu ik pēc divām vai trim dienām. Sižeti būs līdz divām minūtēm gari, lai sasniegtu auditoriju, kas ikdienā ir diezgan noslogota, kā arī tos, kuriem nav laika vai varbūt arī vēlēšanās ziņas lasīt.
Pirmie 30 sižeti tapts, pateicoties Svētā Meinarda Mantojuma fonda atbalstam, pēc tam plānots piesaistīt uzņēmēju atbalstu, kā arī par nelielu samaksu piedāvāt filmēt sižetus par dažādām Baznīcas organizācijām. Iegūtie līdzekļi tiktu izmantoti, lai turpinātu veidot sižetus par tēmām, kas saistītas ar Baznīcas mācību un tās aktualitātēm.
„Baznīca ir dzīva, tajā ir organizācijas un Baznīca rūpējas par ikvienu cilvēku,“ šāds ir vēstījums, kuru savai auditorijai vēlas nodot „Baznīca TV“ komanda, kurā darbojas R. Circenis un Jānis Putniņš, kuram ir vairāk nekā 20 gadu darba pieredze žurnālistikā. Arhibīskaps Zbigņevs Stankevičs kā atbildīgo par projektu ir nozīmējis priesteri Modri Lāci.
Arhibīskaps, komentējot jaunā medija izveidi, norāda: “Ejot līdzi laikam, mēs apzināmies, ka šobrīd efektīvās evaņģelizācijas metodes būtiski atšķiras no tām, kas tika izmantotas vēl tikai pirms dažiem gadu desmitiem. Diemžēl vairumu sabiedrības šobrīd vairs nav iespējams uzrunāt ar homīlijām baznīcā. Ir jārēķinās, ka ievērojama sabiedrības daļa šobrīd informāciju par dažādiem jautājumiem, tostarp par dzīvi un dzīves jēgu, iegūst no sociālajiem tīkliem.” Viņš uzsver, ka jaunais medijs “paredz īsu videoklipu veidošanu un izvietošanu sociālajos tīklos, lai kristīgo vēsti mūsdienu pasaulē padarītu pieejamāku un saprotamāku ikvienam”.
Baznīca TV var sekot sociālajos tīklos Facebook, TikTok, Youtube un Instagram.
KABIA